KENZO x H&M - you either hate it or love it

KENZO x H&M - you either hate it or love it


EN   More often than not you will see me wearing dresses lately. On the other note, I love to pair them with pants. This KENZOxH&M dress wasn't an exception, while originally I planned it to wear with thigh high boots, it was just too cold and I gave into idea that this combo would be warmer (wrong I was). But how I wore the dress isn't entirely everything I want to talk about.

I want to address the variety of opinions that circulate around the yearly designer collections since 2004 when Karl Lagerfeld was the first to do a collection with H&M. We have seen the good and the bad, but all I want to say is that designers in my opinion do these colloborations thinking of their brand fans and fashion lovers, rather than the office person or stay at home mom.

So, if you can't find anything that suits your taste and style, it doesn't necesarily mean that the collection is tasteless and anyone who dares to buy or wear a piece has no taste and should be laughed at. Fashion is something you look at in wider context, and not neceserily always from the point of practicability. But plenty of persons can align their sense of style and lifestyle with such pieces to brighten up their look, me included. I'm not afraid of wearing what I like, it's that simple! One thing is how the ad is styled, and how are you wearing pieces from each collection in real life.


LV   Neraugoties uz iestājušos aukstumu, arvien biežāk valkāju kleitas. Bet joks ir tāds, ka tās velku ar biksēm, bet kas gan tur jauns - šeit tas redzēts jau vairākkārt. Taču gluži ne kleitas un bikšu kombinācija ir tas, par ko šodien vēlos paprātot. Manu prātu urda divas nometnes - ekskluzīvo H&M kolekciju nīdēji un to apjūsmotāji. Un tie, kas paliek pa vidu.

Viss sākās 2004. gadā, kad Karls Lāgerfelds pirmais iemēģināja šo sadarbības formu, un nu jau pēdējo 13 gadu laikā ikgadējās H&M un sabiedrībā atzītu un mīlētu dizaineru sadarbības kolekcijas ir ne tikai sajūsmas, bet arī dusmu un nesapratnes apvītas. Ekskluzīvās kolekcijas tiek veidotas domājot par modes namu un dizaineru mīlētājiem, ne ikdienas apģērbu biroja darbiniekiem vai, piemēram, māmiņām mājsaimniecēm, kurām priotitāte ir justies ērti. Tik vienkāršs iemesls rada nesapratni - kā tādas kolekcijas ir dzīvotspējīgas un kurš tās vispār pērk. Īpaši šeit Latvijā, kur neesam pieraduši pie tik spilgtiem un āru vērstiem darinājumiem.

Taču fakts, ka kleita vai mētelis nav radīts gluži ikdienas gaitām, nenozīmē, ka tā ir bezgaumīga, un to valkātājs prātu zaudējis. Uz modi skatos plašākā kontekstā, ne vien no tik svarīgā praktiskā viedokļa. Ir vairums personu, tajā skaitā es, kas šādas, reizēm daudzu nesaprastas lietas, iekļauj savā garderobē pavisam vienkārša iemesla dēļ - mums patīk, un atbilst ne tikai mūsu gaumei, bet arī dzīvesstilam. Turklāt jāatzīmē, ka veids kādā apģērbs tiek sakompektēts reklāmās un modes skatēs, reizēm ievērojami atšķiras no tā, kā tas tiks pasniegts valkājot ārpus žurnāla lapām un modes mēles. Domāju, ka tas arī  ir spilgti attēlots bildēs sāņus.


DRESS: KENZO x H&M | PANTS: H&M | BAG: DOLCE&GABBANA | ON LIPS: Vinyl Cream Lip Stain by YSL in Rouge Vinyle (401)

PHOTOS: LIVA BAMBALE
EDITING: BRIGITA DAMBE